Heja Svenska Dagbladet!

Idag har jag återupptagit min prenumeration på Svenska Dagbladet. Efter Paulina Neudings utmärkta artikel igår och Sanna Raymans ledarblogg idag (även om jag inte håller med Rayman om att vi lever i ett patriarkat) – och vetskapen att Anna Laestadius Larsson slutar som misandrisk krönikör, så tänds ett hopp att SvD kanske återigen kan bli en följeslagare. Dagens Nyheter är ju sedan länge förlorad i den feministiska diskursen och framstår som allt mer löjeväckande när det gäller jämställdhetsfrågor och mansförakt (och det gör det ju i stort sett varje dag, i varje tänkbart ämne). Läs Susanna Varis om du missat det.

Återkommer snart om “snällism” och härskande genom fromhet.

9 thoughts on “Heja Svenska Dagbladet!

  1. Dom har börjat anlita Marika Formgren som ledarskribent också. Jag vet inte om hon har fast kontrakt eller frilans. Förmodligen det senare, i tidningsdödens värld.

  2. Marika Formgren slutade för en tid sedan på Smålandsposten. Enligt uppgift där skulle hon gå till Svenska Nyhetsbyrån.
    http://www.smp.se/ledare/ny-start-for-ledarsidan%283629652%29.gm
    Den nyheten kändes verkligen sorglig. Så mycket roligare då att hon nu dyker upp hos SvD, troligen som frilans. Jag har följt henne sedan tiden på Corren och hon har verkligen alltid något att säga när hon “vässar pennan”.
    Anna Laestadius Larsson har för mig varit ett oöverstigligt hinder när jag funderat på att återuppta prenumeration på SvD. Glädjande att hon hittat andra jaktmarker!

  3. Det är alldeles för tidigt att återuppta prenumerationen på SvD, liksom det är alldeles för tidigt att börja äta Findus lasagne. Innan jag betalar vill jag ha handfast bekräftelse på att innehållet faktiskt är av anständig kvalitet.

  4. Oj, Laestadius slutar. Det har jag missat. Mycket glädjande. Hon kändes extremt DN. Jag har enbart haft SvD ett litet tag och är inte övermaga imponerad men det får duga. DN blev till slut outhärdlig. Några rimliga feminister (d.v.s. inte Laestadius) är helt ok enligt min mening men det saknas fortfarande någon rejält kritisk krönikör åt andra hållet på SvD. Mycket återstår och jag är inte helt övertygad om att överhuvudtaget ha en tidning längre.

Comments are closed.